OM FÖRFATTARNA

Arvid Axland och Niels Kjærgaard-Jensen möttes första gången på en konferens i Experience Design och Innovation hos Kaospiloterna. Sedan dess har de samarbetat i ett antal konferenser, workshops och seminarier. Tillsammans har de också vidareutvecklat en process för innovation och upplevelsedesign. Och inte minst skrivit denna bok tillsammans. Arvids bakgrund inom marknadskommunikation och Niels erfarenheter från organisationsutveckling och holistisk tjänste- och upplevelsedesign blev en intressant mix under bokens framväxt.

Arvid Axland

Arvid Axland är en av grundarna till upplevelse- och reklambyrån Pool. Hans expertis är inom strategisk varumärkesutveckling, där han hjälper företag att bli mer värda genom upplevelseorienterad marknadskommunikation. Arvid är en mycket uppskattad föreläsare, trendspanare och visionär. Han är dessutom en motsägelsefull kombination av lugn och framåtanda – det märks när han konstant upptäcker nya perspektiv och möjligheter, men aldrig agerar utan att verkligen känna efter. 

Läs mer på pool.se

Följ Arvid på LinkedIn
Följ Arvid på Twitter

Arvid Jakten på Känslan

Niels Kjærgaard–Jensen

Niels introducerades till Experience Design i form av Imagineeringsmetoden medan han arbetade för NHTV Breda International University of Applied Sciences, Academy for Leisure. Sedan dess har Niels jobbat med att utbilda företag och personer runt om i världen i Experience Design – de senaste åren i samarbete med Kaospiloterna i Danmark. Niels är även grundare till Oslobaserade konsultföretaget In Good Company där han är en hämningslöst passionerad inspiratör och designer av innovationsprocesser för privat och offentlig verksamhet. Niels är dansk, bor i Norge och skriver svenska böcker.

Läs mer på ingoodcompany.no

Följ Niels på LinkedIn