Kapitel 3, sid 142
Interaktion genom andra
För att skapa uppmärksamhet kring nöjesparken Gröna Lunds nya skräckhus House of Nightmares arrangerades en oväntad version av den klassiska "Kiss Cam" under en biovisning. En kamera zoomade in par i publiken vars pussar visades på bioduken, ackompanjerade av applåder och glada tillrop. Vad större delen av publiken inte visste var att en skräckinjagande twist väntade. Plötsligt dök en zombie upp bland stolsraderna och attackerade ett av paren som just hade fångats på kameran. Ljuset dämpades, ångestladdade ljud strömmade ur högtalarna och kalabalik utbröt i salongen – tills ljuset åter tändes och bioduken visade ett reklambudskap som avslöjade att House of Nightmares snart skulle ha premiär. Jubel och applåder fyllde rummet, och biobesökarna fick en upplevelse de sent skulle glömma. De chockade reaktionerna fångades på film och klipptes ihop till en video som senare skrämde upp miljontals tittare på nätet.